הרצאות מוקלטות בנושאי הלימוד בגיאוגרפיה החלו לעלות לרשת בתקופה האחרונה. הרצאות אלו התחילו במסגרת ההערכות החינוכית בתקופת מבצע "עופרת יצוקה", כאשר ילדי הדרום לא ביקרו בבית הספר. במסגרת לימודית שודרו הרצאות בנושאי הלימוד השונים בטלוויזיה, ההרצאות הועברו בצורה של שיעור כאשר באולפן ישבו תלמידים, המורים היו ברובם מפורסמים שונים כמו פרופסורים, אנשי חינוך, כלכלה וחברי כנסת.
בהמשך הועלו השיעורים בנושאי הגיאוגרפיה לאתר של מט"ח למורי ותלמידי הגיאוגרפיה. לאתר זה צורפו שיעורים חדשים שהוקלטו ע"י מורים מהשטח. השיעורים החדשים שונים באופיים השיעורים הראשונים. בשעורים אלו מופיע המורה בצד כאשר מימינו רצה מצגת, המורה מסביר ע"פ המצגת.
לדעתי ישנה בעיה בצורת שיעורים אלו. ניסיתי להראות בכיתה דוגמה לשיעור מאין זה, תוך כדי שאני עוצרת מידי פעם בכדי להרחיב ולהדגיש נושאים שונים. תלמידים רבים התקשו לעקוב אחרי החומר, לישיבה המונוטונית של המרצה יצרה אצל חלק מהתלמידים חוסר שקט.
השיעורים המתוקשבים במתכונת זו לא יכולים להחליף את המורה בכיתה. אנו מנסים למצוא דרכי הוראה מגוונות בכדי ליצור אצל התלמידים עניין. דרך אתר זה ניתן לגוון את ההוראה אך יש לזכור שאין תחליף למורה בכיתה, וצורת לימוד זו יכולה ליתומך ולעזור.
מצורף קישור לאתר, דרך לומדים גיאוגרפיה.
http://geo.cet.ac.il/
בהמשך הועלו השיעורים בנושאי הגיאוגרפיה לאתר של מט"ח למורי ותלמידי הגיאוגרפיה. לאתר זה צורפו שיעורים חדשים שהוקלטו ע"י מורים מהשטח. השיעורים החדשים שונים באופיים השיעורים הראשונים. בשעורים אלו מופיע המורה בצד כאשר מימינו רצה מצגת, המורה מסביר ע"פ המצגת.
לדעתי ישנה בעיה בצורת שיעורים אלו. ניסיתי להראות בכיתה דוגמה לשיעור מאין זה, תוך כדי שאני עוצרת מידי פעם בכדי להרחיב ולהדגיש נושאים שונים. תלמידים רבים התקשו לעקוב אחרי החומר, לישיבה המונוטונית של המרצה יצרה אצל חלק מהתלמידים חוסר שקט.
השיעורים המתוקשבים במתכונת זו לא יכולים להחליף את המורה בכיתה. אנו מנסים למצוא דרכי הוראה מגוונות בכדי ליצור אצל התלמידים עניין. דרך אתר זה ניתן לגוון את ההוראה אך יש לזכור שאין תחליף למורה בכיתה, וצורת לימוד זו יכולה ליתומך ולעזור.
מצורף קישור לאתר, דרך לומדים גיאוגרפיה.
http://geo.cet.ac.il/
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה