במסגרת לימודי השתתפתי בכנס תקשוב בחינוך, במהלך ההרצאות הועלתה ע"י מספר מרצים הטענה כי המורים אינם רוצים להכניס את התקשוב למערכת החינוך. אמירה זו קוממה אותי מכיוון שבבתי ספר רבים, המורים מעוניינים להכניס אמצעי הוראה מתוקשבים, בכדי ליצור הוראה מגוונת וליצור אצל התלמידים עניין. אך בעיה גדולה יותר בה גם אני נתקלת ביום יום, היא הציוד בבית הספר.
בבתי ספר רבים הציוד הוא מיושן, לא תמיד מחובר לרשת, במקרה הטוב, במקרה הפחות טוב אין כלל ציוד או שהוא אינו מספיק.
בבית הספר בו אני מלמדת ישנם שלוש כיתות מחשבים עם 45 מחשבים. בכל שנה ישנם כ- 60 תלמידי גיאוגרפיה, המעוניינים לגשת לבגרות מתוקשבת, חלקם לא יצליחו לגשת לבחינה המתוקשבת בגלל בעיה טכנית, אין מספיק מחשבים.
בנוסף ישנו ברקו אחד שבכדי להשתמש בו יש ללמד באודיטוריום גדול. הלימוד באודיטוריום מקשה על התלמידים וכמו כן לא מאפשר למורה גמישות במערך השיעור. מורים המעוניינים ליצור דרכי הוראה חדשות, לגוון בדרכי ההוראה, נמצאים בבעיה, אין להם גמישות ויכולת לעשות זאת.
אפשר לבוא בטענות למורים, אך יש לקחת בחשבון את מוגבלויות המערכת. במקרים רבים זוהי בעיה של סדרי עדיפויות בתוך המערכת.
בבתי ספר רבים הציוד הוא מיושן, לא תמיד מחובר לרשת, במקרה הטוב, במקרה הפחות טוב אין כלל ציוד או שהוא אינו מספיק.
בבית הספר בו אני מלמדת ישנם שלוש כיתות מחשבים עם 45 מחשבים. בכל שנה ישנם כ- 60 תלמידי גיאוגרפיה, המעוניינים לגשת לבגרות מתוקשבת, חלקם לא יצליחו לגשת לבחינה המתוקשבת בגלל בעיה טכנית, אין מספיק מחשבים.
בנוסף ישנו ברקו אחד שבכדי להשתמש בו יש ללמד באודיטוריום גדול. הלימוד באודיטוריום מקשה על התלמידים וכמו כן לא מאפשר למורה גמישות במערך השיעור. מורים המעוניינים ליצור דרכי הוראה חדשות, לגוון בדרכי ההוראה, נמצאים בבעיה, אין להם גמישות ויכולת לעשות זאת.
אפשר לבוא בטענות למורים, אך יש לקחת בחשבון את מוגבלויות המערכת. במקרים רבים זוהי בעיה של סדרי עדיפויות בתוך המערכת.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה