בחמש השנים האחרונות אני מגישה תלמידים לבחינת בגרות מתוקשבת בגיאוגרפיה. זהו פרויקט שהתחיל עם מספר מצומצם של בתי ספר ועם השנים הולך ומתרחב.
התלמידים ניגשים לבחינה זו במסגרת בחינת הבגרות בגיאוגרפיה של חמש יחידות, היחידה החמישית היא אנסין- חבל ארץ שלא נלמד. החידוש ביחידה זו היא האפשרות של התלמידים לראות מספר מפות במקביל על המסך, ולהסיק מהן לגבי השאלות. דבר נוסף שהוכנס לבחינות הבגרות היא האנימציה. התלמיד מקבל תופעת טבע בתנועה, כמו שהיא מתרחשת בטבע. אפשרות זו פותחת בפני התלמיד יכולת להבין תהליכים בצורה ברורה יותר ומקלה עליו את הסבר התופעה.
לאורך השנים גיליתי כיחידת לימוד זו היא היחידה שבה תלמידים מתקשים ביותר, המעבר לבחינה מתוקשבת הקל עליהם מאוד והעלה את ממוצע הציונים.
למרות ההצלחה הגדולה של הבחינה עדיין ישנם קשיים, הקושי הגדול ביותר הוא הקושי הטכני. ברוב בתי הספר אין כמות מספקת של מחשבים לכל התלמידים המעוניינים להיבחן. בעיה נוספת היא תלמידים המרגישים קושי בישיבה מול מחשב בזמן בחינה, בכל מחזור אני מזהה תלמידים שלא מרגישים בנוח ומבקשים לעבור את הבחינה במתקונת הישנה מול מחברת ואטלס.
בעיקבות התנסות זו נראה לי כי התפתחות הבחינה המתוקשבת חשובה מאוד ועוזרת מאוד לתלמידים, היא גם פותרת לעיתים את בעיית לקויי הלמידה.
2 תגובות:
לימוד גיאוגרפיה פשוט מתבקש להיות מועבר באופו מתוקשב, לא רק בבחינות. הנושאים שאת מציגה (אנימציות להמחשה, הצגת מספר מפות במקביל ועוד) לא רק שעוזרות להבין את החומר טוב יותר, אלא גם תואמות את המציאות אליה אנו מכינים את הלומדים.
דפנה
תודה על התגובה, צורת בחינה זו משדרגת את לימודי הגיאוגרפיה. חבל שיש מורים רבים המפחדים מהכנסת הטכנולוגיה וכך תלמידיהם מפסידים.
הוסף רשומת תגובה