יום שלישי, 10 בנובמבר 2009

סמינר סיכום

בימים אלו אנו מתחילים לגבש נושא לסמינר הסיכום של לימודי התואר השני. נושאי הסמינר צריכים להיות קשורים לתקשוב וטכנולוגיות למידה.
כאשר התחלתי לחשוב בנושא, החלטתי לבדוק את בחינת הבגרות המתוקשבת וההתמודדות של צוות המורים עימה.
כאשר הועלה הרעיון של בגרות מתוקשבת בגיאוגרפיה, נראה לי הרעיון קשה ליישום, בעיקר לתלמידי שלי. למרות הקשיים החלטנו בצוות לנסות ולהיכנס לנושא, הלכנו להשתלמות בנושא והתחלנו ללמוד את התוכנה. עם הזמן הרגשתי עד כמה הטכנולוגיה עוזרת לתלמידים להתמודד עם יחידת הלימוד שבאופן מסורתי הייתה הקשה ביותר עבורם. המחשב הביא פיתרון במיוחד ללקויי הלמידה ופתח בפני התלמידים את מחסום הפחד מהאנסין.
לעומת צוות בית הספר שלי בשיחות עם מורים בבתי ספר אחרים, הרגשתי פחד גדול מהכנסת הטכנולוגיה החדשה, פחד מהחדשנות ודבקות בישן והטוב. כאשר התחילו להגיע התוצאות, שהראו יתרון לתלמידים שנבחנו בבחינה המתוקשבת, שמעתי כבר קולות אחרים, אך לא מכולם. מה גרם למורים לפחד כל כך מהטכנולוגיה החדשה, ומה עמדותיהם לגביה, מדוע יש הדבקים במתכונת הישנה?
בעקבות חוויות אלו החלטתי להתמקד בנושא עמדות מורים כלפי הבגרות המתוקשבת. כולי תיקווה כי הסמינר יהיה מעניין ויצליח לחדש משהו בתחום.

אין תגובות: